نوشته شده در 31 فروردین 1401، ساعت 04:58

رایانه دوره اول ابتدایی

پایه اول، دوم ، سوم پیش دبستان

 

کودکان در حال آماده شدن برای زندگی پیچیده‌ای در آینده هستند و دنیای پیچیده و غیر قابل درک ما در نظر کودکان بسیار ساده‌تر و معقول‌تر می‌نماید. هر گونه مهارتی که در کودکی کسب شود در آینده جزء بزرگترین مهارت‌های شخصی فرد می‌شود، در ضمن شبکه‌های یادگیرنده (نورون‌ها ) در کودکی با بار کمتری آمادگی یادگیری بیشتری دارند .


بزرگترین مزیت پیشرفت تکنولوژی در حوزه آموزش، به کارگیری و کاربرد کامپیوتر در مدارس بوده است.

اهمیت یادگیری کامپیوتر توسط کودکان از آنجا آغاز می‌شود که هیچ راهی غیر از این برای استفاده از کامپیوتر وجود ندارد، شاید تلویزیون را با زدن تصادفی دکمه‌هایش بتوان یاد گرفت ولی کامپیوتر ابداً چنین نیست. از دوران ابتدایی تا دانشگاه از آن‌ها خواسته می‌شود برای انجام تکالیف‌شان و به عنوان یک ابزار یادگیری از کامپیوتر استفاده کنند.

کودکانی که کار با کامپیوتر را یاد بگیرند آماده خواهند بود که در دنیای تکنولوژیک کار و زندگی کنند. آن‌ها در عین حال آماده می‌شوند برای دوران دبیرستان و تحصیلات عالی که اغلب کارها و تکالیف‌شان (خیلی بیشتر از زمان خود ما یعنی امروز) مبتنی بر کامپیوتر خواهد بود. 

هیچ‌کسی نمی‌تواند منکر نقش مهم و اساسی رایانه‌ها در دنیای تجارت مدرن شوند و حتی در بسیاری از ابتدایی‌ترین شغل ها، شاهد استفاده از فناوری‌های مدرن و رایانه‌ها هستیم. آموزش دانش آموزان در مورد استفاده از کامپیوتر به آن ها کمک می کند تا خود را برای هر نوع شغل ممکن مدرن آماده کنند و این آمادگی را داشته باشند که نسبت به نیازهای بازار پاسخی مناسب انجام دهند.

کاربرد کامپیوتر در مدارس این است که دانش‌آموزان به جای تعطیل کردن کتاب‌های درسی سنگین و بی‌خیال شدن آن‌ها، می‌توانند به شکل‌های مختلف در وب سایت‌ها در مورد آن‌ها تحقیق کنند و این به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. دانش‌آموزان بدون اینکه نیازی به حضور در کتابخانه داشته باشند، تنها با چند دقیقه جستجو در وب سایت‌های مختلف و در منابع اینترنتی، به راحتی به مباحث مختلف دسترسی پیدا می کند و این کار آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. در حقیقت اینترنت به عنوان یک کتابخانه مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و اطلاعات به دست آورده را می تواند در کلاس ارائه کند.

تحقیقات نشان داده دانش‌آموزانی که از رایانه استفاده می‌کنند، تمایل بیشتری برای حضور در مدرسه دارند و حتی عملکرد آن‌ها نسبت به دانش آموزانی که از کامپیوتر استفاده نمی کنند بهتر است.

 

● هشدار


همانند تلویزیون کودکان باید در استفاده از کامپیوتر محدود شوند به ویژه در استفاده از بازی‌های ویدئویی (کامپیوتری).
والدین باید راجع به امنیت در اینترنت با فرزندان‌شان صحبت کنند و آنها را توجیه کنند.


● یک واقعیت جالب


طبق آمار اعلام‌شده در سایت PC.com برای رادیو ۳۸ سال و برای تلویزیون ۱۳ سال و در نهایت برای اینترنت فقط چهار سال طول کشید که تعداد کاربرانش از مرز ۵۰ میلیون بگذرد.

سایت کامپیوتری مجهز به کامپیوترهای پیشرفته با ظرفیت 20 سیستم و دسترسی کامل به اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و همچنین ویدئو پروژکتور و تخته هوشمند، مکان مناسبی جهت آموزش دروس کامپیوتر و مهارت‌های کاربردی برای دانش آموزان می‌باشد و دبیران و همکاران نیز می‌توانند از این امکانات استفاده لازم را داشته باشند.

 

 

رایانه دوره اول ابتدایی

ویراستار مدرسه
عمومی
31 فروردین 1401، ساعت 04:58۲۰ دقیقه مطالعه

پایه اول، دوم ، سوم پیش دبستان

 

کودکان در حال آماده شدن برای زندگی پیچیده‌ای در آینده هستند و دنیای پیچیده و غیر قابل درک ما در نظر کودکان بسیار ساده‌تر و معقول‌تر می‌نماید. هر گونه مهارتی که در کودکی کسب شود در آینده جزء بزرگترین مهارت‌های شخصی فرد می‌شود، در ضمن شبکه‌های یادگیرنده (نورون‌ها ) در کودکی با بار کمتری آمادگی یادگیری بیشتری دارند .


بزرگترین مزیت پیشرفت تکنولوژی در حوزه آموزش، به کارگیری و کاربرد کامپیوتر در مدارس بوده است.

اهمیت یادگیری کامپیوتر توسط کودکان از آنجا آغاز می‌شود که هیچ راهی غیر از این برای استفاده از کامپیوتر وجود ندارد، شاید تلویزیون را با زدن تصادفی دکمه‌هایش بتوان یاد گرفت ولی کامپیوتر ابداً چنین نیست. از دوران ابتدایی تا دانشگاه از آن‌ها خواسته می‌شود برای انجام تکالیف‌شان و به عنوان یک ابزار یادگیری از کامپیوتر استفاده کنند.

کودکانی که کار با کامپیوتر را یاد بگیرند آماده خواهند بود که در دنیای تکنولوژیک کار و زندگی کنند. آن‌ها در عین حال آماده می‌شوند برای دوران دبیرستان و تحصیلات عالی که اغلب کارها و تکالیف‌شان (خیلی بیشتر از زمان خود ما یعنی امروز) مبتنی بر کامپیوتر خواهد بود. 

هیچ‌کسی نمی‌تواند منکر نقش مهم و اساسی رایانه‌ها در دنیای تجارت مدرن شوند و حتی در بسیاری از ابتدایی‌ترین شغل ها، شاهد استفاده از فناوری‌های مدرن و رایانه‌ها هستیم. آموزش دانش آموزان در مورد استفاده از کامپیوتر به آن ها کمک می کند تا خود را برای هر نوع شغل ممکن مدرن آماده کنند و این آمادگی را داشته باشند که نسبت به نیازهای بازار پاسخی مناسب انجام دهند.

کاربرد کامپیوتر در مدارس این است که دانش‌آموزان به جای تعطیل کردن کتاب‌های درسی سنگین و بی‌خیال شدن آن‌ها، می‌توانند به شکل‌های مختلف در وب سایت‌ها در مورد آن‌ها تحقیق کنند و این به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. دانش‌آموزان بدون اینکه نیازی به حضور در کتابخانه داشته باشند، تنها با چند دقیقه جستجو در وب سایت‌های مختلف و در منابع اینترنتی، به راحتی به مباحث مختلف دسترسی پیدا می کند و این کار آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. در حقیقت اینترنت به عنوان یک کتابخانه مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و اطلاعات به دست آورده را می تواند در کلاس ارائه کند.

تحقیقات نشان داده دانش‌آموزانی که از رایانه استفاده می‌کنند، تمایل بیشتری برای حضور در مدرسه دارند و حتی عملکرد آن‌ها نسبت به دانش آموزانی که از کامپیوتر استفاده نمی کنند بهتر است.

 

● هشدار


همانند تلویزیون کودکان باید در استفاده از کامپیوتر محدود شوند به ویژه در استفاده از بازی‌های ویدئویی (کامپیوتری).
والدین باید راجع به امنیت در اینترنت با فرزندان‌شان صحبت کنند و آنها را توجیه کنند.


● یک واقعیت جالب


طبق آمار اعلام‌شده در سایت PC.com برای رادیو ۳۸ سال و برای تلویزیون ۱۳ سال و در نهایت برای اینترنت فقط چهار سال طول کشید که تعداد کاربرانش از مرز ۵۰ میلیون بگذرد.

سایت کامپیوتری مجهز به کامپیوترهای پیشرفته با ظرفیت 20 سیستم و دسترسی کامل به اینترنت و شبکه داخلی مجتمع و همچنین ویدئو پروژکتور و تخته هوشمند، مکان مناسبی جهت آموزش دروس کامپیوتر و مهارت‌های کاربردی برای دانش آموزان می‌باشد و دبیران و همکاران نیز می‌توانند از این امکانات استفاده لازم را داشته باشند.