نوشته شده در 1 اردیبهشت 1401، ساعت 16:42

رباتیک دوره دوم ابتدایی

رباتیک در حال حاضر به عنوان یک فناوری کاربردی عمومی (GPTs) محسوب می­شود که توانایی تغییر جوامع از طریق تاثیر بر ساختارهای اقتصادی و اجتماعی را داراست.

تفکر خلاقانه

بسیاری از زمینه های دانش به طور همزمان  شامل خلاقیت و سرگرمی نمی شوند. براساس مطالعات، رباتیک شامل هر دو ویژگی است. در حقیقت، دانش آموزان فعالیت هایی که کنترل کامل دارند را بیشتر دوست دارند، چیزی که با رباتیک امکان پذیر می شود و وقتی دانش آموزان بتوانند به انجام کارهای جالب بپردازند، در ادامه می توانند ویژگی های بیشتری را توسعه دهند.

تعامل

فعالیت های فیزیکی باعث افزایش سطح تمرکز و توجه می شوند زیرا هر چه بیشتر دانش آموزان فعالیت های فیزیکی را یاد بگیرند به ادامه یادگیری و درس علاقمند تر خواهند شد.

آمادگی برای دنیای هوشمندانه تر

با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، ماشین های بدون راننده و فضاپیماها که هر روزه در حال شکل گیری و پیشرفت هستند، نسل حاضر از دانش آموزان باید بیشتر از قبل برای تغییرات تکنولوژی آماده باشند.

مهارت های برنامه نویسی

همانطور که هوش مصنوعی در خانه ها، مدارس و دفاتر بیشتر می شود، دانش برنامه نویسی حتی کم، به همه کمک خواهد کرد تا بدانند این رباتها چگونه کار می کنند و تعامل با آن ها را آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

پشتکاری

ایجاد و برنامه نویسی ربات ها چالش برانگیز است. با این حال، کار کردن و بررسی چالش ها کمک می کند تا دانش آموزان یک نگرش "هرگز تسلیم نشو" را بدست آورند.

مشارکت گروهی

رباتیک دارای طیف وسیعی از مهارت ها است و بنابراین می تواند یک محیط یادگیری برای افراد با استعدادهای مختلف را ایجاد کند. و اگر به درستی بکار گرفته شود، فرهنگ گروهی را نیز ترویج می دهد.

 

رباتیک دوره دوم ابتدایی

ویراستار مدرسه
عمومی
1 اردیبهشت 1401، ساعت 16:42۲۰ دقیقه مطالعه

رباتیک در حال حاضر به عنوان یک فناوری کاربردی عمومی (GPTs) محسوب می­شود که توانایی تغییر جوامع از طریق تاثیر بر ساختارهای اقتصادی و اجتماعی را داراست.

تفکر خلاقانه

بسیاری از زمینه های دانش به طور همزمان  شامل خلاقیت و سرگرمی نمی شوند. براساس مطالعات، رباتیک شامل هر دو ویژگی است. در حقیقت، دانش آموزان فعالیت هایی که کنترل کامل دارند را بیشتر دوست دارند، چیزی که با رباتیک امکان پذیر می شود و وقتی دانش آموزان بتوانند به انجام کارهای جالب بپردازند، در ادامه می توانند ویژگی های بیشتری را توسعه دهند.

تعامل

فعالیت های فیزیکی باعث افزایش سطح تمرکز و توجه می شوند زیرا هر چه بیشتر دانش آموزان فعالیت های فیزیکی را یاد بگیرند به ادامه یادگیری و درس علاقمند تر خواهند شد.

آمادگی برای دنیای هوشمندانه تر

با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، ماشین های بدون راننده و فضاپیماها که هر روزه در حال شکل گیری و پیشرفت هستند، نسل حاضر از دانش آموزان باید بیشتر از قبل برای تغییرات تکنولوژی آماده باشند.

مهارت های برنامه نویسی

همانطور که هوش مصنوعی در خانه ها، مدارس و دفاتر بیشتر می شود، دانش برنامه نویسی حتی کم، به همه کمک خواهد کرد تا بدانند این رباتها چگونه کار می کنند و تعامل با آن ها را آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

پشتکاری

ایجاد و برنامه نویسی ربات ها چالش برانگیز است. با این حال، کار کردن و بررسی چالش ها کمک می کند تا دانش آموزان یک نگرش "هرگز تسلیم نشو" را بدست آورند.

مشارکت گروهی

رباتیک دارای طیف وسیعی از مهارت ها است و بنابراین می تواند یک محیط یادگیری برای افراد با استعدادهای مختلف را ایجاد کند. و اگر به درستی بکار گرفته شود، فرهنگ گروهی را نیز ترویج می دهد.