تغذیه و بهداشت دوره دوم ابتدایی

 

دوره ابتدایی پایه درسی و اخلاقی هر کودکی است و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان تضمین‌کننده سلامت حال و آینده جامعه است.

هدف از بهداشت مدارس تأمین، حفظ و ارتقا سطح سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان و در نهایت جامعه است. دانش‌آموزان باید بدانند چگونه از خود مراقبت کنند و چه اقداماتی برای سالم نگهداشتن اعضای بدن خود انجام دهند.

 اولین هدف از آموزش ابتدایی بهبود رشد کودک، شکوفا نمودن استعدادهای وی و برقراری عادات بهداشتی مناسب و درست برای او می‌باشد و برای تحقق این هدف آموزش بهداشت در مدارس بسیار حائز اهمیت است.

که به وسیله آن می‌توان در ایجاد رفتار و عادات مطلوب و تغییر سنت‌های نامعقول و بی‌منطق مسائل بهداشتی فردی، خانواده و یا جامعه نقش مؤثر، مفید و فزاینده‌ای داشت.


 مراقبت از دانش‌آموزان از جهات مختلف بهداشتی از عوارض اجتماعی ناشی از مسائل گوناگون و آسیب‌پذیری آنان پیشگیری می‌کند و آینده‌ای سالم و زیبا را برای فرزندانمان رقم خواهد زد.

واحد سلامت و اولیای پزشک سالانه با همکاری هم معایناتی شامل دهان و دندان، اسکلت استخوانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، پایش رشد و معاینات عمومی را انجام می‌دهند .

آموزش‌های واحد تغذیه و بهداشت شامل:

تغذیه صحیح، روش صحیح مسواک زدن، روش صحیح راه رفتن و نشستن، مراقبت از چشم و گوش، آموزش کمک‌های اولیه، آموزش حفظ محیط زیست، آشنایی با مخاطرات و … است. همچنین دانش‌آموزان در مجموع اصول خود مراقبتی را می‌آموزند .

 

 

گزارش تصویری